15
november
2016
|
01:00
Europe/Amsterdam

Ajax en Mercedes-Benz verlengen en vergroten partnership

Ajax en Mercedes-Benz hebben vandaag overeenstemming bereikt over de verlenging van de sponsorovereenkomst die sinds seizoen 2009-2010 bestaat. De succesvolle samenwerking wordt verder uitgebreid en verlengd tot en met 2021.

De handtekeningen werden gezet bij Ajax op sportcomplex De Toekomst, op een steenworp afstand van de Amsterdam ArenA. In het kader van de nieuwe overeenkomst als Official Sponsor rijden de spelers, een aantal speelsters, de technische staf en het management van Ajax ook de komende seizoenen auto’s van Mercedes-Benz en smart. Alle auto’s worden geleverd door Mercedes-Benz/smart dealer Stern Auto in Amsterdam. Ook kan Ajax 1 en Jong Ajax rekenen op comfort, veiligheid en uitstraling van topklasse tijdens vervoer rondom alle uitwedstrijden. De spelers en de technische staf hebben dan de beschikking over een in Ajax-kleuren gespoten Mercedes-Benz Tourismo M touringcar.

Eberhard Kern, CEO van Mercedes-Benz Nederland, zette zijn handtekening onder het nieuwe contract: ”Onze twee sterke en innoverende merken weten elkaar al sinds 2009 te vinden. Wij trekken daarbij gezamenlijk op in het verder enthousiasmeren van de Ajax-fan voor Mercedes-Benz. Met ons partnership bereiken we zowel de fan als de zakelijke markt en vinden we de koppeling tussen de twee internationale A-merken een heel logische. We voorzien in het vervoer van spelers en zoeken als mobiliteitspartner naar oplossingen ten aanzien van mobiliteit voor de zakelijke markt. Daarnaast lanceren we met Ajax vanaf de wedstrijd Ajax-N.E.C. een privélease-actie voor alle Ajax-supporters op www.sternauto.nl/ajax. We kijken uit naar het vervolg van onze prettige samenwerking!”

Ajax-directeur Edwin van der Sar: ”Dit is een overeenkomst om trots op te zijn. Ik ben blij met het vertrouwen van Mercedes-Benz in onze organisatie. De koppeling met Ajax is een heel natuurlijke en kent inmiddels een mooie historie. We hebben de afgelopen jaren bewezen onze fans met mooie activaties te kunnen verrassen, waarbij Mercedes oplossingen vond met betrekking tot het vervoer. Andersom zijn wij met ons grote netwerk zakelijk gezien een blijvend interessante bron van contacten voor Mercedes. Ik zie dan ook uit naar de komende seizoenen."