08
september
2017
|
16:15
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz lanceert Mercedes me media - digitale werktool voor de media

Tijdens de IAA in Frankfurt, die plaatsvindt van 14 t/m 24 september 2017, lanceert Mercedes-Benz een innovatieve digitale service voor journalisten en bloggers. Mercedes me media is een nieuw online platform dat van live-evenementen zoals autoshows en wereldpremières meerdaagse online communicatie-experiences maakt. Het omvangrijke wereldwijde eventprogramma van Mercedes-Benz is online bereikbaar en maakt nieuwe digitale communicatiekanalen toegankelijk. Het merk zoekt daarbij contact met internationale communicatie-experts en maakt informatie 24/7 beschikbaar vanaf elke denkbare locatie.

Het via https://media.mercedes-benz.com vrij toegankelijke platform, dat later ook beschikbaar komt als app voor mobiele apparaten, omvat nieuwe functies die het werk voor journalisten eenvoudiger maken. De autofabrikant uit Stuttgart zorgt hiermee voor een ongekende gebruikswaarde en een fascinerende live communicatie. Naast de Mercedes-Benz events is er een newsfeed die continu wordt bijgewerkt. Op de site, die vandaag in de lucht is gegaan, wordt een primeur getoond in de vorm van de eerste designschets van een elektrisch aangedreven, compact studiemodel, de Mercedes-Benz Concept EQA. Dit model debuteert tijdens de IAA 2017.

"Mercedes me media stelt journalisten en bloggers in staat om 'live' aanwezig te zijn bij de onthulling van nieuwe modellen en diensten. Dit maakt hun dagelijks werk een stuk eenvoudiger. Met Mercedes me media zetten we een nieuwe standaard en we brengen de analoge en digitale wereld nog dichter bij elkaar”, aldus Jörg Howe, Hoofd Global Communications Daimler AG.

Een nieuw niveau van live communicatie

Bij de lancering introduceert Mercedes me media een hoge-resolutie livestream met meerdere kijkhoeken – een technische benchmark op het gebied van digitale live communicatie. Dit systeem maakt het mogelijk om te schakelen tussen drie verschillende camerahoeken en een algeheel overzichtsbeeld, zonder laadtijd of tijdvertraging. Deze feature kan de sfeer van een evenement in realtime overbrengen vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast zijn er zelfs ‘on demand’ opnames beschikbaar na afloop van het event. Ook beschikt het platform over tal van innovatieve toepassingen, waaronder een hoge-resolutie screenshot-functie die werkt vanuit elke camerahoek van de livestream alsmede live transcripten van presentaties en discussies. Quotes uit presentaties en discussies kunnen worden gekopieerd en direct worden verwerkt. De homepage biedt de gebruiker een omvangrijk nieuwsmagazine met actuele, samengestelde en exclusieve content. Een winkelmand-functie maakt het mogelijk om heel eenvoudig content te vergaren.

Een countdown-functie verschaft informatie over live events die op korte termijn plaatsvinden. De gebruiker ontvangt continu informatie tijdens elke fase van een event. Hierbij moet worden gedacht aan allerlei soorten content: teksten, graphics, audio- en videobestanden alsmede animaties zijn beschikbaar via een Event Special en vormen een aanvulling op de live informatie uit de videofeatures. De content is specifiek toegesneden op behoeften van de verschillende gebruikersgroepen. Mercedes me media kan content voor journalisten die voor kranten en tijdschriften schrijven alsmede voor digitale influencers of bloggers op maat aanbieden.

Er zullen continu nieuwe Mercedes me media-functies worden toegevoegd. In de nabije toekomst krijgt de portal ook een centrale eventmanagement-functie bij persconferenties. In een gepersonaliseerd gedeelte kunnen geaccrediteerde mediavertegenwoordigers alle relevante informatie over hun events bekijken – waarmee het een echte ‘one-stop shop’ is.

Contactpersoon
photo:Lydia Altena
Lydia Altena
PR Manager Mercedes-Benz Cars
030-2471920
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws