04
mei
2017
|
11:58
Europe/Amsterdam

Digitale experience tijdens re:publica 2017 – Daimler geeft de mobiliteit van de toekomst vorm

Daimler zal tijdens de 2017-editie van het evenement re:publica, dat van 8 tot 10 mei 2017 plaatsvindt in Berlijn, een aantal digitale mobiliteitsconcepten presenteren. re:publica is een van de grootste conferenties op het gebied van internet, social media, blogs en de digitale maatschappij. De uitvinder van de automobiel zal de aanwezigen laten zien met hoeveel energie de onderneming zichzelf transformeert tot een mobiliteitsaanbieder en hoe de digitalisering van het bedrijfsmodel systematisch wordt uitgebreid. De vier pijlers van de CASE-strategie vormen daarbij de basis.

CASE omvat de complete strategische focus van Daimler, samengevat in de toekomstgerichte thema’s connectiviteit (Connected), autonoom rijden (Autonomous), flexibel gebruik (Shared & Services) en elektrische aandrijvingen (Electric). De onderneming werkt voortdurend aan uitbreiding van het aanbod premiumservices, om uit te groeien tot een volwaardige mobiliteitsaanbieder.

Business Innovation is ideeënlab in eigen huisDe internationaal opererende divisie Business Innovation onder leiding van Susanne Hahn is sinds de oprichting in 2017 de ‘think and act tank’ van Daimler: “Inmiddels zijn we al tien jaar gefocust op de cross-divisionale ontwikkeling van innovatieve zakelijke ideeën. Voor de zesde keer laten we tijdens re:publica samen met andere divisies zien dat we de digitale transformatie in een mobiliteitsaanbieder actief vormgeven.” Sinds de oprichting van de divisie Business Innovation zijn tal van succesvolle bedrijfsmodellen ontwikkeld, zoals de carsharingservice car2go, de moovel mobiliteits-app, de Mercedes-Benz energieopslagunits en het innovatieplatform STARTUP AUTOBAHN. “We zijn ervan overtuigd dat innovatie alleen op collectieve wijze mogelijk is. Ons doel is om met innovatieve, creatieve ideeën en oplossingen te komen voor de diverse initiatieven”, aldus Susanne Hahn.

Save the date: topsprekers bespreken belangrijke thema’sDaimlers aanwezigheid tijdens re:publica wordt gekenmerkt door een intensieve dialoog met de bezoekers. De beursstand van de onderneming, met interactieve led-displays in de vorm van een 360°-bioscoop, geeft aan de hand van voorbeelden de huidige en toekomstige mobiliteit weer. In deze zeer speciale setting vinden presentaties plaats door onder andere STARTUP AUTOBAHN en Croove, het carsharingplatform voor particulieren van Mercedes-Benz dat na een succesvolle pilotfase nu in tal van grote Duitse steden beschikbaar komt. Bezoekers kunnen op re:publica ook kennismaken met de smart ‘ready to’ services, moovel, car2go en Fleetboard. Daarnaast zal een aantal experts op de podia van re:publica presentaties houden over belangrijke toekomstthema’s.

  • Autonomous. Daimler-toekomstonderzoeker Alexander Mankowsky doet verslag van het concept ‘informed trust’ tussen autonoom rijdende auto’s en mensen. Hij legt uit hoe intuïtie,cognitie en neurowetenschappen de weg effenen naar een coöperatieve auto.Workshop op maandag 8 mei om 17.15 uur, Stage T
  • Connectivity. Digitaal expert Adi Ofek van het Mercedes-Benz Technology Centre in Tel Aviv neemt samen met het publiek een kijkje in Israëls Silicon Wadi en legt uit hoe er sneller en efficiënter kan worden ingespeeld op de mobiliteitswensen van klanten.Paneldiscussie op maandag 8 mei om 18.30 uur, Stage 4
  • Electrical/EQ. Axel Harries, hoofd CASE bij Daimler, geeft antwoorden op belangrijke vragen met betrekking tot emissievrije aandrijvingen tijdens een discussie met auteur en mobiliteitsexpert Don Dahlmann. Ook zullen ze ingaan op thema’s als handige manieren om een parkeerplaats te vinden en files te vermijden.Paneldiscussie op dinsdag 9 mei om 12.30 uur, Stage 5
  • Shared mobility. Tijdens een interactieve dialoogpresentatie schetsen Daimler-innovatiemanagers Bettina Ludolf en Ralf Lamberti in een realistisch toekomstscenario hoe het dagelijkse leven, werk en mobiliteit er in de Europese steden van de toekomst uit kunnen zien.Dialoog op dinsdag 9 mei om 15.00 uur, Stage T

Alle activiteiten tijdens re:publica 2017 laten zien hoe Daimler de toekomst van de mobiliteit actief vormgeeft en de kansen benut die digitalisering biedt – een veelzijdige mix van fascinerende mogelijkheden, perspectieven en verhitte discussies. Meer informatie over de activiteiten van Daimler tijdens re:publica en het evenement zijn te vinden op: www.re-publica.com.

Boilerplate

Daimler at a glance

Daimler AG is one of the world's most successful automotive companies. With its Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses, and Daimler Financial Services divisions, the Group is one of the leading global suppliers of premium cars and is the world's largest manufacturer of commercial vehicles. Daimler Financial Services offers financing, leasing, fleet management, insurance, investments and credit cards as well as innovative mobility services.

The company founders, Gottlieb Daimler and Carl Benz, made history by inventing the automobile in 1886. As a pioneer of automotive engineering, Daimler continues to shape the future of mobility today by focusing on innovative and green technologies as well as on safe and superior vehicles that captivate and inspire. Daimler consistently invests in the development of alternative powertrains – from hybrid cars to full electric vehicles with battery and fuel cell – with the goal of making zero-emission driving possible in the long term. Moreover, the company is actively promoting accident-free driving and intelligent networking all the way through to self-driving cars. This is just one example of how Daimler willingly accepts the challenge of meeting its responsibility towards society and the environment.

Daimler sells its vehicles and services in nearly all countries of the world and has production facilities in Europe, North and South America, Asia and Africa. In addition to Mercedes-Benz, which is the world's most valuable premium automotive brand, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach and Mercedes me, Daimler's current brand portfolio also includes smart, EQ, Freightliner, Western Star, BharatBenz, FUSO, Setra and Thomas Built Buses, as well as the Daimler Financial Services brands Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial Services, Daimler Truck Financial, moovel, car2go and mytaxi. The company is listed on the Frankfurt and Stuttgart stock exchanges (ticker symbol DAI). In 2016, the Group had a workforce of 282,488 and reported vehicle sales in the order of 3 million. Revenues totalled 153.3 billion euros and EBIT stood at 12.9 billion euros

About CASE

Mercedes-Benz is establishing a solid position for the long-term future based on its new corporate strategy. With CASE – which stands for "Connected", "Autonomous", "Shared" and "Electric Drive" – the brand is marking out the cornerstones for its future success and the reshaping of mobility. Playing a particularly important role within this is the topic of e‑mobility. With this in mind, the company has announced plans to invest ten billion euros in its e‑mobility offensive, including charging infrastructure, battery development and new battery-electric models. Mercedes‑Benz is bringing together all of its electric mobility activities under the new EQ brand and with the Concept EQ is providing a concrete preview of a completely new generation of vehicles. Mercedes-Benz plans to bring more than ten new electric cars to market by 2025. As a pioneer in the field of e-mobility, the company already launched a battery-powered smart back in 2007.

About Business Innovation

Business Innovation is the cross-functional 'think and act tank' of Daimler AG with the goal of augmenting the core business of automobile production with creative solutions and new business ideas. The development and piloting of numerous projects in recent years have led to the establishment of successful business areas, such as the free-floating carsharing service car2go, the moovel mobility app or the STARTUP AUTOBAHN innovation platform. Business Innovation has an international footprint. In addition to the location at the corporate headquarters in Stuttgart, the unit has offices in Sunnyvale and Beijing.

Contactpersoon
photo:Huub Dubbelman
Huub Dubbelman
Manager Corporate Communications
030-2471347
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws