09
mei
2018
|
14:33
Europe/Amsterdam

Actros RoadStars Limited Edition 1958 LS van Reinder Bron bewijst zich in de praktijk

Sinds acht jaar mag chauffeur Reinder Bron uit Siegerswoude zich eigen rijder noemen. Met zijn bedrijf Bron Transport vervoert hij losse kazen door Nederland, Noord-Duitsland en België. Sinds de zomer van 2016 vertrouwt hij daarvoor op een luxe Actros RoadStars Limited Edition 1958 LS. Na 100.000 kilometer maakt hij de balans op en is hij nog steeds zeer tevreden over de unieke Actros met GigaSpace-cabine.

RoadStars Limited Edition

De 580 pk sterke Actros van Reinder heeft de eerste 100.000 kilometer er al opzitten. Nog steeds mag de eigen rijder zich de eigenaar van de enige RoadStars Limited Edition in Friesland noemen. Dankzij de zwarte GigaSpace-cabine, uitgerust met chromen grill en spiegelkappen, luxe lampenbeugel en lichtmetalen Alcoa velgen, is de Actros een blikvanger op de weg. “Ik krijg er onderweg nog bijna dagelijks complimenten over. Of mensen maken een foto,” vertelt eigenaar en chauffeur Reinder Bron. De keuze voor de luxueuze RoadStars Limited Edition uitrusting was volgens Bron dan ook een logische: “Ik houd van luxe auto’s. De Actros die ik hiervoor had was ook luxe uitgerust dus dat wilde ik weer. De zeer complete RoadStars uitvoering sprak me daarom ook erg aan.”

Om de Actros RoadStars Limited Edition zo compleet mogelijk te maken, is deze standaard uitgerust met het volledige veiligheidspakket. De GigaSpace-cabine met vlakke vloer is voorzien van luchtgeveerde leren stoelen, premiummatras, sfeerverlichting, standairco en koelkast. “Het is een ruime cabine waar ik rechtop in kan staan. Daarnaast zit je hoog waardoor het zicht goed is,” zegt een tevreden Bron. “Het is al met al een fijne auto die het qua verbruik ook heel netjes doet.”

Losse kaas

Bron Transport, het bedrijf van Reinder Bron, is gespecialiseerd in kaastransport. Specifiek in het vervoer van losse kaas. Reinder Bron laadt en lost bij kaasfabrieken en opslaglocaties in Nederland, Duitsland en België. De kazen worden meestal met de hand geladen en gelost. De trailer, voorzien van koelbak, is uitgerust met kaasplanken. Tijdens de ritten worden tussen de 1500 en 2200 kazen, afhankelijk van hun gewicht, meegenomen. Het laden neemt met twee personen ongeveer 2,5 uur in beslag. “Gemiddeld gaat er per rit 26.000 kilo kaas door mijn handen,” vertelt Bron die de kazen eigenhandig laadt en lost. “Het is zwaar werk maar ik doe het graag. Er komen de laatste tijd steeds meer fabrieken met een volautomatisch laad- lossysteem.”