07
februari
2018
|
11:48
Europe/Amsterdam

Wensink Hoogeveen meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland

Mercedes-Benz dealer Wensink in Hoogeveen is uitgeroepen tot de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Wensink kreeg de prestigieuze titel en de bijbehorende Klant Nr. 1-trofee omdat het bedrijf opvalt door de zeer hoge mate van klanttevredenheid. Dit heeft topprioriteit bij Mercedes-Benz Cars. Klanttevredenheid is namelijk de basis voor een ‘Best Customer Experience’. Daarbij zijn tevreden klanten belangrijke merkambassadeurs.

Klanttevredenheid is vooral belangrijk omdat dit hét startpunt voor loyaliteit is. Daarom onderzoekt Mercedes-Benz Cars de mate van tevredenheid van klanten al meer dan twintig jaar. Via online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening van Mercedes-Benz Cars. Ook kunnen ze verbeterpunten aangeven. Zo vervullen klanten een actieve rol bij het verder verbeteren van de dienstverlening van het merk.

De klant altijd op Nr. 1 – in alles

De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf. Alles moet kloppen: van het eerste contact, de proefrit en de offerte tot de aflevering van de auto en daarna de uitvoering van onderhoud en reparatie. Alle Mercedes-Benz medewerkers worden hier intensief op getraind.

Wensink Hoogeveen meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek wederom dat de complete Mercedes-Benz Cars-organisatie zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz dealer Wensink in Hoogeveen werd door zijn klanten beoordeeld als meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Daarvoor kreeg directeur Gert van Kooy de prestigieuze ‘cup met de grote oren’ overhandigd. Van Kooy over de onderscheiding: “Klanttevredenheid is simpelweg een vast onderdeel van onze werkzaamheden. Dit krijgt in alle lagen van de organisatie de volle aandacht. Als een klant een klacht heeft, zetten we alles op alles om snel een oplossing te vinden. Bovendien varen we een actieve koers als het gaat om het voorkomen van klachten. Zodra we zien dat een klant ons een waardering van 6 of lager geeft, benaderen we die klant rechtstreeks. De op- of aanmerkingen die daaruit voortkomen, kunnen we gebruiken om gericht aan de slag te gaan met het verder verbeteren van onze dienstverlening.”

Hoge scores als startpunt

De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de elfde keer toegekend. Eberhard Kern, Managing Director Mercedes-Benz Cars Nederland, reikte de prijzen uit en zei daarbij het volgende: “De complete Nederlandse dealerorganisatie zet zich dagelijks in om ons merkmotto ‘Das Beste oder nichts’ waar te maken. Dat doen we met topproducten en met service van het hoogste niveau. Onze dienstverlening is allesomvattend en ontzorgend. En we zorgen ervoor dat onze klanten zich thuisvoelen bij Mercedes-Benz. We zijn trots op de hoge cijfers die we van onze klanten krijgen. Toch zien we die vooral als startpunt. We blijven ook in 2018 werken aan nóg beter.”

Boilerplate

Bijschrift: Het team van Wensink krijgt de Klant Nr. 1-trofee overhandigd door Eberhard Kern (Managing Director Mercedes-Benz Cars Nederland, derde van links).