12
januari
2018
|
15:10
Europe/Amsterdam

‘Stronger Than Time’: G-Klasse uit 1979 in barnsteen gegoten

Via ‘s werelds grootste display vervaardigd uit synthetische hars onderstreept Mercedes-Benz op 14 januari 2018 de wereldpremière van de nieuwe G-Klasse op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit. Vanaf vandaag siert een gigantisch amberkleurig blok gemaakt van 44,4 ton synthetische hars de entree van Cobo Hall, de expositiehal van de Detroit Motor Show. In het hars gaat een G-Klasse gehuld uit het allereerste productiejaar, 1979.

Het display symboliseert het tijdloze karakter van de offroad-legende en hint voorzichtig naar een natuurfenomeen waarbij insecten geconserveerd worden in barnsteen. Net als het genetische materiaal van die insecten blijft ook het DNA van de allereerste G-Klasse behouden, om over te dragen van generatie op generatie. Deze genen zijn nu geïntegreerd in de nieuwe G-Klasse en waarborgen de karakteristieke eigenschappen van het langstlopende model ooit van Mercedes-Benz in een voor het model nieuw tijdperk. Voorbeelden zijn het iconische design, de onverwoestbare terreinvaardigheid en het buitengewonde rijcomfort op de weg.

44,4 ton synthetische hars, gegoten in 90 dagen

De 280 GE uit 1979 is in een dynamische houding ‘gevangen’ in het rechthoekige blok. Het lijkt alsof de G-Klasse tijdens het offroad-rijden, in zijn natuurlijke habitat, plotseling overspoeld werd met synthetische hars, net zoals dat miljoenen jaren geleden gebeurde met insecten. Het blok is 5,50 meter lang, 2,55 meter breed en 3,10 meter hoog. Het vergde 90 dagen om het blok te vervaardigen uit 44,4 ton synthetische hars. Elke dag groeide het blok zo’n 3 centimeter in hoogte.

Aansluitend aan de show in Detroit wordt het bijzondere display ook gepresenteerd in andere landen, tijdens de marktintroductie van de nieuwe G-Klasse.

Krachtig DNA – krachtige voorgangers

In het DNA van de G-Klasse zijn tevens tal van met superlatieven en mijlpalen doorspekte verhalen verweven, gebaseerd op ervaringen van klanten met de offroad-legende. Deze verhalen worden verteld in de webspecial ‘Stronger Than Time’ die in november 2017 werd gelanceerd op het portal https://www.mercedes-benz.com/strongerthantime staat. Het ‘DNA van de G‑Klasse’-verhaal biedt tal van interessante weetjes en feitjes uit veertig jaar G-Klasse en nodigt rijders uit om hun eigen G-Klasse ervaringen te delen via de hashtag #strongerthantime. Een select aantal verhalen wordt vervolgens gepubliceerd in de webspecial. Alle overige elementen van de 360°-campagne worden vrijgegeven na de wereldpremière van de nieuwe G-Klasse, op 14 januari 2018 tijdens de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit.

De video van de G-Klasse gehuld in barnsteen is te bekijken op het YouTube-kanaal van Mercedes-Benz: https://www.youtube.com/watch?v=QtkhrTeh1Sg.

De ‘Making Of’-video is beschikbaar op: https://upload.mercedes-pressmaterial.de/dir/G_Class_Cube_MakingOf_Video/