27
maart
2015
|
01:00
Europe/Amsterdam

Met de nieuwe Mercedes-Benz GLE van Tuscaloosa naar de wereldpremière in New York

Vandaag begint een groep internationale online-journalisten aan de vijfdaagse 'Mercedes-Benz Roadtrip 2015'. Onder het motto 'Guarding the new Mercedes-Benz GLE' begeleiden zij de nieuwe premium SUV van de Amerikaanse productielocatie in Tuscaloosa (Alabama) naar zijn wereldpremière op de New York International Auto Show (NYIAS) die van 1 tot en met 12 april a.s. plaatsvindt.

Tijdens de 2.600 kilometer lange roadtrip kunnen deze digitale informatieverstrekkers al voorafgaand aan de officiële presentatie persoonlijk kennismaken met de nieuwe GLE. Net als in voorgaande jaren doen zij verslag van hun ervaringen door middel van teksten, foto's en video's. De roadtrip kan worden gevolgd onder de hashtag #mbrt15, alle blogbijdragen zijn te vinden op www.mb4.me/mbrt15.

De roadtrip staat dit jaar in het teken van de uitbreiding van het SUV-modellengamma van Mercedes-Benz. De internationale deelnemers begeleiden de GLE, de nieuwe naam voor de vroegere M-Klasse, in verschillende modellen van de G-Klasse en de compacte CLA – geflankeerd door de spiksplinternieuwe GLE Coupé die dit jaar de basis vormt van een nieuwe klasse binnen de Mercedes-Benz SUV-familie. Passend startpunt van de roadtrip is de fabriek van Mercedes-Benz in Tuscaloosa, de traditionele en wereldwijd grootste productielocatie voor SUV's van het merk met de ster. Sinds 2014 wordt hier bovendien de C-Klasse voor de Noord-Amerikaanse markt geproduceerd.

Het is al de vierde keer dat online-journalisten op deze manier live verslag doen van hun eerste indrukken en ervaringen met een productnoviteit. De eerste Mercedes-Benz Roadtrip vond plaats in het voorjaar van 2012 ter gelegenheid van het werelddebuut van de nieuwe A-Klasse en is voortgekomen uit een gezamenlijk idee van vertegenwoordigers van digitale media en het premium automerk uit Stuttgart.

Mercedes-Benz succesvol op social media

Mercedes-Benz behoort al sinds vele jaren tot de meest succesvolle en innovatieve merken op internet, wat ook bewezen wordt door onafhankelijke studies van bijvoorbeeld eBench en SocalBakers. Daarbij wordt het succes niet alleen gemeten naar het aantal fans of followers maar vooral ook naar de interactiegraad op diverse platformen op social media. De vele online- en social media-activiteiten van Mercedes-Benz vormen een integraal bestanddeel van een 'Digital Media House', waarin het merk premium brand content in redactionele vorm onderbrengt en over de gehele bandbreedte van digitale kanalen publiceert.

Sinds 2013 bundelt Mercedes-Benz alle publicaties die in onafhankelijke online media zoals blogs, Twitter, YouTube, Facebook, Google+ en Instagram alsook op eigen officiële social media-kanalen verschijnen in de Social Cloud op zijn website www.mercedes-benz.com. De Social Cloud is een doorontwikkeling van het platform 'Mercedes-Benz Social Publish' dat in 2012 in het leven werd geroepen voor bloggers en online-journalisten. Alle bijdragen die over Mercedes-Benz op externe websites, in blogs, digitale magazines of op Twitter verschijnen, worden hier automatisch opgeslagen en vormen een belangrijke informatiebron voor de digitale media.