22
juni
2016
|
02:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz versterkt showroomervaring met Product Experts

Mercedes-Benz breidt de showroomervaring voor klanten uit met de introductie van Product Experts. Sinds deze maand worden Mercedes-Benz kopers in diverse dealershowrooms in Nederland begeleid door gespecialiseerde Product Experts, die klanten verzekeren van een maximale aankoopervaring die past bij een premiummerk als Mercedes-Benz.

Best Customer Experience

De Product Experts worden voor Mercedes-Benz klanten met ingang van juni het eerste herkenbare aanspreekpunt in de dealershowrooms. Product Experts heten geïnteresseerde kopers welkom, geven op basis van specifieke klantwensen een zo compleet mogelijk (product)advies, informeren potentiële kopers over de allernieuwste Mercedes-Benz innovaties en begeleiden hen gedurende de eerste fase van het aankoopproces. Om de klant vervolgens over te dragen aan een verkoopadviseur voor het configureren en offreren van de gewenste auto. Met de introductie van de Product Experts wil Mercedes-Benz klanten bij de dealers op deze wijze een ‘Best Customer Experience’ meegeven.

Product Experts van Mercedes-Benz zijn te herkennen aan hun zwarte outfit en hebben een intensief opleidingstraject doorlopen op het gebied van productkennis en het adviseren van en omgaan met klanten. Een training die uiteindelijk wordt afgerond met een meesterproef van bekwaamheid.

Twintig Product Experts vóór het einde van het jaar

Begin deze maand hebben de eerste drie Product Experts van de Mercedes-Benz vestigingen in Zwolle, Amsterdam en Den Haag hun certificaat ontvangen en zijn ze daar gestart in hun nieuwe functie. Een tweede lichting productspecialisten is inmiddels in opleiding, de derde groep Product Experts volgt in september. Eind dit jaar zullen twintig Product Experts in functie zijn, om klanten bij de grotere dealervestigingen van Mercedes-Benz nog persoonlijker te begeleiden en te adviseren in de aanschaf van een nieuwe Mercedes-Benz.