18
juni
2018
|
10:09
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz Vans gebruikt Shazam als activatie voor campagne nieuwe Sprinter

  • 100% FOR YOU-campagne koppelt muziekvoorkeur aan Sprinter-uitvoering

  • Eerste keer dat Shazam crossmediaal wordt ingezet in de Benelux

Mercedes-Benz Vans kiest de muziekherkenningsapp Shazam als campagnetool voor de nieuwe Sprinter. Wie een reclame-uiting over de bestelwagen ziet (op televisie, online of out-of-home), kan die Shazammen (audio- of visuele herkenning). Vervolgens komt men terecht op een speciale Sprinter-webpagina van Mercedes-Benz Vans waar direct een proefrit geboekt kan worden.

De nieuwe Sprinter bestelwagen van Mercedes-Benz Vans is er in een ongekend aantal uitvoeringen en daarmee optimaal te personaliseren, wat aansluit bij het thema van de campagne 100% FOR YOU. En aangezien er niets persoonlijker is dan iemands muzieksmaak, heeft reclamebureau “Nieuwe Koffie” – onderdeel van Publicis One – in opdracht van Mercedes de koppeling gemaakt met Shazam.

‘Music Picks Your Ride’

Als onderdeel van de campagne worden gebruikers na Shazammen automatisch doorgelinkt naar de speciale Sprinter landingspagina. Onder de slogan ‘Music Picks Your Ride’ worden de verschillende uitvoeringen van de Sprinter gekoppeld aan een muziekgenre. Houdt iemand van hiphop? Dan krijgt diegene een andere variant van de Sprinter te zien dan een popliefhebber. Door onze boodschap optimaal te personaliseren verwachten we meer betrokkenheid te genereren.

Persoonlijke benadering

“Innovatie maakt deel uit van de kernwaarden van Mercedes-Benz Vans. Wij vragen onze bureaus dan ook om onze doelgroepen op een innovatieve manier aan te spreken. Deze campagne is daar een mooi voorbeeld van,” aldus Manager Marketing Harjen Tiesinga. “We willen hiermee alle offline communicatie ook direct linken naar de mogelijkheid om een proefrit aan te vragen. Dit geeft ons de mogelijkheid om een gedeelte van onze offline middelen te meten.”

“De koppeling tussen de 100% FOR YOU-campagne en Shazam is een logische,” aldus Kelly Tennison, Commercial Manager Shazam. “Niet alleen vanwege de techniek achter audio- en visuele herkenning van Shazam, maar ook vanwege onze doelgroep, die voor een groot deel overeenkomt met die van de Mercedes-Benz Sprinter.”

Het is voor het eerst dat Shazam in de Benelux crossmediaal wordt ingezet.