09
januari
2015
|
01:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz realiseert beste verkoopcijfers uit concernhistorie

  • Mercedes-Benz heeft in 2014 met 1.650.010 eenheden (+12,9%) meer auto's verkocht dan ooit tevoren. Het was het vierde recordjaar op rij

  • 2014 eindigt met de maand met de meeste verkopen (163.171 stuks) en het beste kwartaal (454.854 stuks) uit de concernhistorie

  • Aanjagers voor de groei: de S-Klasse Limousine (+82,2%) en de compacte auto's (+24,7%)

  • Afzetrecords in de VS (+5,7%) en China (+29,1%)

  • China voor het eerst op de tweede plaats na de VS

  • Marktleider in Duitsland, Japan, Australië, Canada en Rusland

Mercedes-Benz heeft in het afgelopen jaar meer auto's verkocht dan ooit tevoren. Het merk met de ster leverde 1.650.010 voertuigen aan klanten uit (+12,9%) en behaalde daarmee het vierde recordjaar op rij. In 2014 was iedere maand een recordmaand en dat geldt ook voor december met 163.171 verkochte eenheden (+17,2%). Verleden jaar eindigde met een recordmaand en het beste kwartaal (454.854 eenheden) uit de concerngeschiedenis.

Dr. Dieter Zetsche, voorzitter van de Raad van Bestuur van Daimler en directeur van Mercedes-Benz Cars: "Mercedes-Benz is op succeskoers. De beste afzet van onze concernhistorie laat zien dat ons productoffensief vruchten afwerpt. Onze modellen worden uitstekend door de klanten ontvangen. Vooral onze compacte auto's, de nieuwe C-Klasse en de S-Klasse hebben bijgedragen aan ons succes. Wij konden de afzet in alle kernmarkten verhogen. In 2015 zullen wij ons productoffensief in het SUV-segment voortzetten. Daarmee verwachten wij verdere verkoopimpulsen en hetzelfde geldt voor de volledige beschikbaarheid van de C-Klasse, de compacte auto's en de beide smart-modellen."

'Mercedes me' zet nieuwe maatstaven op het gebied van klantenservice

"Ons productoffensief loopt op volle toeren. Tot het jaar 2020 zullen wij nog minstens elf nieuwe modellen zonder voorgangertypen op de markt brengen", aldus Ola Källenius, lid van de Raad van Bestuur van Daimler AG, verantwoordelijk voor Mercedes-Benz Cars Sales. "Maar niet alleen onze nieuwe producten zullen tot 2020 voor meer groei zorgen, ook de verkoopkanalen die consequent aangepast zullen worden aan de veranderende klantenwensen en –behoeften", vult Källenius aan. Het streven om dit te bereiken is samengevat in het initiatief 'Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience'. In het kader van dit initiatief richt Mercedes-Benz zich versterkt op de aanwezigheid in binnensteden. In juni werd in Hamburg de eerste Mercedes me Store ter wereld geopend die klanten een combinatie biedt van autopresentatie, gastronomie, evenement, informatie, advies en digitale interactiemogelijkheden. Alle service- en mobiliteitsaanbiedingen bundelt Mercedes-Benz sinds het voorjaar van 2014 onder de noemer 'Mercedes me'. Op de website van 'Mercedes me' heeft de klant via een persoonlijke Mercedes ID toegang tot alle services van Mercedes-Benz. Daarmee zet 'Mercedes me' maatstaven voor individuele klantenservice.