28
november
2016
|
01:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz ook in 2017 titelsponsor van de FashionWeek Amsterdam

Mercedes-Benz is ook in 2017 titelsponsor van de FashionWeek Amsterdam. Telegraaf Media Groep (TMG) en Mercedes-Benz hebben dat vandaag bekendgemaakt, tijdens de presentatie van het programma van de komende editie van het grootste mode-event van de Benelux. De 26e editie van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam (MBFWA) vindt plaats  van donderdag 26 tot en met zondag 29 januari 2017 op het terrein van de Amsterdamse Westergasfabriek. Mercedes-Benz en mode gaan traditioneel goed samen en op diverse plaatsen binnen het evenement zal de titelsponsor zich aan de bezoeker presenteren.

De 26e editie heeft als thema ‘Imagine’ en wordt geopend met het initiatief ‘Future Generation’. Tijdens deze fashionshow tonen vijftien van de meest veelbelovende Nederlandse modetalenten hun toekomstvisie op couture. De MBFWA wordt afgesloten met een catwalkshow van Liselore Frowijn, een van Nederlands recente internationale successen. Tijdens de 26e editie is er ook extra aandacht voor Vlaamse mode. Zowel Nederlandse als Vlaamse ontwerpers tonen hun nieuwste collecties.

Nieuw platform: fashionweek.nl

Per direct zijn de ontwikkelingen rondom de MBFWA te volgen op een nieuw online platform: fashionweek.nl. Elke liefhebber van mode vindt hier het laatste nieuws, achtergrondartikelen, interviews en reportages uit de Benelux. Via fashionweek.nl kan iedereen de mode-ontwikkelingen dagelijks op de voet volgen.

Mercedes-Benz en mode: ruim twintig jaar samenwerking

Mercedes-Benz is sinds 2014 titelsponsor van de Amsterdam FashionWeek. Internationaal werkt Mercedes-Benz al ruim twintig jaar samen met  diverse mode-events. Momenteel is het merk betrokken bij meer dan vijftig modeplatforms in ruim veertig landen. Voorbeelden zijn de Mercedes-Benz Fashion Weeks in Peking, Madrid, Istanbul en Berlijn. De parallellen tussen exclusieve auto’s en hoogkwalitatieve modecollecties komen tot uiting in elementen als passie, stijl, innovatief design, de fijnste materalen en een technische verwevenheid van die elementen. Daarom heeft Mercedes-Benz de afgelopen twee decennia tal van mode-evenementen wereldwijd ondersteund, waarbij het merk zich vooral toelegt op het promoten van getalenteerde nieuwe designers.