23
juni
2015
|
02:00
Europe/Amsterdam

Doutzen Kroes in nieuwe modecampagne Mercedes-Benz

Mercedes-Benz heeft haar voorjaar/zomer 2016 modecampagne en film bekendgemaakt. Het brein achter de campagne is de legendarische Franse moderedacteur en stylist Carlyne Cerf de Dudzeele (CCD). De modecampagne “Hybrid by Nature” verbindt een van de meest inspirerende en creatieve talenten uit de modewereld, Doutzen Kroes, met de moderne en geavanceerde plug-in hybride GLC 350 e: een indrukwekkende combinatie van stijl en duurzaamheid.

Carlyne Cerf de Dudzeele had twee sterren voor de camera. De eerste is Doutzen Kroes, een krachtige en zeer 21e eeuwse expressie van schoonheid. Het Nederlandse supermodel en milieuverantwoorde moeder-van-twee was het eerste model ooit dat in één maand tijd op de cover van vier internationale edities van Vogue magazine schitterde. Voor de voorjaar/zomer 2016-campagne van Mercedes-Benz wordt Doutzen neergezet als een zorgeloos icoon van kracht en geluk.

Doutzen’s co-star is de Mercedes-Benz GLC 350 e 4MATIC – een uiterst geavanceerde SUV die wordt gekenmerkt door serieuze prestaties, moderne luxe en een prachtig design. Dankzij de PLUG-IN HYBRID aandrijving kan de GLC 350 e tot 34 kilometer volledig elektrisch en emissievrij rijden. Die eigenschap past perfect bij het duurzame thema van de modecampagne. “Doutzen Kroes en de Mercedes-Benz GLC Plug-In Hybrid hebben niet alleen hun wondermooie verschijning met elkaar gemeen; ook het duurzame bewustzijn verbindt de twee met elkaar in onze nieuwe modecampagne ‘Hybrid by Nature’. Allebei staan ze voor duurzaamheid, wat nooit een saai of  moraliserend onderwerp is, maar onderdeel vormt van onze levensstijl en ons begrip van moderne luxe. CCD laat beide karakters op een ongeëvenaarde wijze terugkomen in een exclusieve glamourstijl,” verklaart Dr. Jens Thiemer, Vice President Marketing bij Mercedes-Benz Personenauto’s.

Met al deze elementen als basis heeft Cerf de Dudzeele een typisch voorbeeld gecreëerd van de speelse, esthetische vormen waar ze bekend door is geworden. Deze campagne is betoverend en hypermodern en weerspiegelt dat moderne luxe, rijprestaties en een verantwoord milieu uitstekend met elkaar te verenigen zijn. De partner van de Amerikaanse Vogue, Lucky en Elle benadrukt het verleidelijke design van de Mercedes-Benz GLC tegen een digitaal-idealistische achtergrond van ecologische perfectie. Op de voorgrond, vóór deze smetteloze vergezichten van lucht, bloemen en weides, vestigt Doutzen op een krachtige wijze de aandacht op zich, als een synoniem voor glamour, kracht en schoonheid.

“Ik ben echt trots om het nieuwe gezicht van de Mercedes-Benz GLC PLUG-IN HYBRID te mogen zijn,” verklaarde Doutzen op de set. “Zoals je ziet is het een prachtige auto en ik waardeer het dat deze auto milieuverantwoord is, net als ikzelf! Ik ben me er altijd van bewust de kraan niet te lang open te laten staan en ik sta er bij stil hoe ver ik rijd. Hoewel ik houd van autorijden, vind ik het ook belangrijk om stil te staan bij het milieu. Daarom past deze auto ook zo perfect bij mij.” Over de samenwerking met CCD vergvolgt ze: “Carlyne is eveneens een perfecte match voor deze shoot, we kennen elkaar al heel lang en hebben zoveel plezier samen! Ik denk dat we deze campagne samen uitstekend tot leven laten komen.”

Op de set licht Cerf de Dudzeele haar visie toe: “Ecovriendelijkheid hoeft niet altijd saai te zijn, het kan ook luxe uitstralen. Ik vind dat Doutzen, Mercedes-Benz en onze samenwerking op alle vlakken luxe en betoverend zijn, en daar houd ik van.”

Het project met Carlyne Cerf de Dudzeele is Mercedes-Benz’ 17e modecampagne. De autofabrikant begon deze traditie ooit om haar samenwerking met meer dan 50 internationale mode-evenementen wereldwijd te onderstrepen. Designers waar Mercedes-Benz eerder mee samenwerkte zijn onder andere Mario Testino, Collier Schor, Terry Richardson, Tilda Swinton, Karlie Kloss en Joan Smalls.

Mercedes-Benz en mode gaan al 20 jaar samen

De afgelopen 20 jaar heeft Mercedes-Benz zichzelf wereldwijd opgeworpen als partner van diverse mode-events. Momenteel is het merk betrokken bij meer dan 50 modeplatforms in ruim 50 landen. Voorbeelden zijn de Mercedes-Benz Fashion Weeks in Peking, Madrid, Amsterdam, Tokio, Istanbul en Berlijn, evenals het vermaarde “Festival International de Mode et de Photographie” in Hyères. Het concern heeft de parallellen tussen exclusieve auto’s en hoogkwalitatieve modecollecties al in een vroeg stadium onderkend, omdat in beide werelden passie, stijl, innovatief design, de fijnste materalen en een technische verwevenheid van die elementen de basisingrediënten voor succes zijn. Daarom heeft Mercedes-Benz de afgelopen twee decennia tal van mode-events wereldwijd ondersteund, waarbij het merk zich vooral toelegt op het promoten van getalenteerde nieuwe designers.